Lite blandat!

Ja, jag vet- Jag är rätt dålig på att skriva här. Men det finns så mycket jag skulle "behöva" skriva, så då blir det aldrig av att jag skriver, för jag vet inte var jag ska börja :)

Jobbfronten ser dyster ut. Blir inget mer på volvo. har nu varit där för länge så om jag ska jobba där mer, så måste dom ge mig en fast anställning, vilket dom inte är villig att göra.. Så har bara mars ut...
Vad ska jag hitta på med sen? ingen aning. Som det ser ut nu blir jag arbetslös ett tag. Jobben växer inte på träd. Har sökt några stycken men inte fått ngt.
Är sugen på att plugga. Men vet inte till vad? Och vet inte om man har råd med utbildning heller. Blir ju inte så mycket i månaden då tyvärr.. Vi får se. allt brukar lösa sig till det bästa :)

Opel ägare har vi blivit oxå. Hade riktigt tur med bur oxå. Satt och letade länge på blocket, men hitta ingen med rätt mått. Men så en dag var jag uppe på hundklubben, och såg en annons på en bur där. Ringde och fick komma å kolal samma dag. Den pasade helt perfekt i bilen, inte en cm fel.. Att den dessutom var billig oxå gör ju inte saken sämre. OCH att den fanns i ludvika! Så nöjd. Måste bara sälja den andra buren nu då.


Pojkarna då? Jo, maxi vart nerklippt igår! Han har väldigt jobbig päls. Allt fastnar i den, och han den blir tovig direkt fast han är nyborstad. Och med dessa vägar nu blir han ju inte så fin. Allt grus fastnar oxå. Men nu är han korthårig. Ska bara finputsa lite. Han är inte direkt fin, jag är inte så duktig på det där. Men han är ju inte så fin med päls heller. När man inte orkar h¨lla efter. Går inte att bada å borsta vaaarje dag. :) Min nästa hund blir Inte en "päälshund"...

Domino då. Jo nu är det hårdträning.
Vi har två läger OCH en tävling på gång.
Första lägret är i mitten av april. Ska verkligen bli kul. Det är Domino och 9 kelpies med på lägret. Haha! Jag kommer att lära mig massor.

Sen har vi anmält till en lydnads klass 1 den 12e maj på hemma klubben! Är så tävlingssugen :)
Sen direkt efter tävlingen är det läger nummer två. Towa Lindh kommer och har läger igen! I år är det Dominos tur istället. Å bra att börja ett läger med tävling, då vet man ju vart man står =)



Dominos fria följ har verkligen tagit sig sista månaden. Har "ignorerat" ett problem som jag egentligen vetat om länge men inte orkat bry mig om. men om vi nu ska satsa på tävling så måste jag ta tag i det.
Han tänker själv och tycker att om det inte händer nåt på ett tag så kan han ju alltid testa att tex göra ett ställande under gång? Men det går ju inte. han får inte ta egna initiativ helt enkelt. Han måste vänta på mina kommandon!
För en månad sen så kunde jag inte gå längre än kanske 5 meter så stannade han...
Nu kan vi gå ett fullångt klass 1 fritt följ utan att han stannar. Vilket känns skönt.
Men vi måste ju fortsätta jobba med ställandet (och även sen läggandet). Så det gör jag med "baklängesmarsch". Där behöver jag inte vara rädd att förstöra det fria följet, utan kan ha mer krav på honom... han vill fortfarande bestämma lite själv när han ska ställa sig, men det tar sig det med. När jag väl säger stå så stannar han väldigt fint!
Jag ska få till ställandet ordentligt först innan jag börjar med läggandet igen. Det har han kunnat perfekt (fick en 10a på det på tävlingen förra sommaren). Men han blandar gärna ihop momenten. Så ska köra stenhårt på bara ställande nu, sen läggande, och sen börja blanda.
Apporteringen börjar ta sig. Han håller fint nu, och släpper inte direkt utan väntar på loss kommando!

Hmm, hade tänkt att lägga in en film? men hur gör man då då?


Nu ska jag ut på en till promenad. Solen skiner, och man måste ju passa på =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0