Tävlingsnerver!

Ja ojoj. Nu börjar dom dyka upp. Tävlingsnerverna. Trodde inte dom skulle göra det faktiskt. Tävlade ju förra sommaren, men då la jag ju inte platsen, och tävlade mest för att se hur Domino klarade det. Han klarade de ju jättebra ;)
Men nu ska jag ju lägga platsen, och då vet jag att CHANSEN finns för ett förstapris och då kan man ju bli nervös för tänk om man inte får de? :P jaja.
Platsen börjar kännas helt okej. har börjat lägga honom med andra hundar och han bryr sig inte så mycke av dom. Han ska väl bli lite "tryggare" i momentet bara. Att han SKA ligga . Men vi kör några platsliggningar om dagen med diverse störningar. Så jag hoppas nu han (och jag) får en positiv känsla på tävlingen!


Platsliggning med katten (bra störning)

Dom andra momenten har fungerat helt okej. Det är apporteringen vi behöver träna lite på. Han är så lättstörd och då kan han låta bli att ta apporten, eller så spottar han ut den efter en stund. Men vi jobbar på mycke glädje i apporten och stadga så får vi hålla tummarna.

Vi har ju tyvärr fått problem med ställande under gång. Han har kunnat det Klockrent, tvärstannat verkligen! Men nu när jag börjat att köra läggande under gång igen så har det väl "slagit" runt lite. Och istället för att Stå så sätter han sig? Eller ibland ligger......
Å detta Bara när han är i fotposition. När vi backar (jag går bakåt och han i position) så har han klockrena ställanden. Tar jag sen in han i fot så sätter han sig??
Antar att detta bara är nåt vi måste jobba oss igenom.. Jag har ändrat tonläget lite för dom var nog lite lika innan. nu har jag ett "kraftigare kort ligg" och ett lugnare Ståå. Så vi kör väl på och hoppas på det bästa :)


I bakåtmarsch.

Vi måste oxå jobba lite på språngmarsch, för det är tydligen suuuperkul och då kommer skutten fram igen ;)




Vi var nyss ute å körde lite platsliggning och apportering, snart blir det lite ställande / läggande under gång sen tar vi en långprommis tror ja.
Och förhoppningsvis blir det lite träning med åsa och Anders sen. perfekt med lite "gratis" störning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0