Träning!

Igår tog jag med mig Domino och åkte till klubben.
Det blev bara jag och Ylwa, men det är ju inte så bara heller ;)

Vi kan väl kanske säga att det vart lite ofukuserad träning? Fast vi Tänkte ha en plan bakom det hela....

Ylwa har ju tyvärr gjort sig illa så Ella har varit på kollo, så det var deras andra träning på lääänge nu. Men det ser ju så fint ut endå!

  Ella kör "Hopp apport", med Dominos mini apport ;)


Domino vill nog helst inte ha hundar i närheten alls när HAN ska träna, för vaddå. Varför ska andra hundar få ha roligt? haha..
Måste försöka jobba bort det där, han stressar upp sig helt i onödan...

Vad körde vi då? Jo, lite positionsträning, vilket han blivit riktigt duktig på :) Har även börjar liiiite med fjärren inför klass 2 !
Sen fick jag träna på att gå. På tävlingen sa dom åt mig att stressa ner lite, jag hade visst lite för bråttom ;) Och Ylwa tycker jag ska lära mig ta kortare steg.. Jo, jag älgar nog på lite för mycket.. Och hur ska då domino hinna med? Tror faktiskt att det va därför han släppte i Helt om och fick snea sittningar på tävlingen..
Så jag får väl ut på gräsmattan å "torrgå" lite! Grannarna tror väl att man e en aningens knäpp.. Men de gör inget..

Sen så har jag ju börjat lite med platsliggningen oxå. Det funkar faktiskt väldigt bra. La ner domino brevid Ella igår oxå, och han ligger faktiskt lugnt och tryggt. Bara att köra på så här så kanske vi kommer ur ettan nån gång ! :)

 Ella och Domino ligger plats!


Idag regnar det ute, skööönt tycker jag. Gillar när det regnar lite. Gillar inte solen så mycke. Då orkar man ju inget!

Har just nu 2 spår som ligger till sig åt Domino. Har fått massa bra tips av Sari. Jag har ju "fuskat" lite. Genom att sätta upp massa snitslar så jag vet exakt vart spåret går..
Och vad har det lett till då? Jo, att jag vet ju vart spåret är och styr Domino så han behöver ju inte jobba alls. För matte fixar ju allt!
Så nu har jag försökt att gå å titta ner i backen (så jag inte ska komma ihåg vart ja gått). Sen har jag lagt ut lite frolic i spåret, efter föremålen, så att han ska förstå att han ska ha näsan på hela tiden!
Ska även köra med kortare lina så att han inte får chansen att flumma runt så mycke.

jag har ju hållt längst ut i linan å gett han fria tyglar, eftersom han inte ens gick ut en meter från mig när vi började spåra.. Och då hade jag skinka i spåret.. Så rädd va han förut, nu är spåra det bästa som finns :)

 Liiiiivet :)




Måste slänga in en bild på Maxi oxå, som just nu är nyklippt av sin matte.
Började igår redan, tog en jääävla tid :) Men det är inte så lätt när det va första gången jag klöpp honom.
Å tjoooock päls som han har.  Nu e de kort å lättskött!
 Maxi idag..
    Maxi i våras när han blev klippt av en som verkligen kan :)
 Maxi första gången klippt.

 Maxi INNAN han blev klippt.
Vackra hund, men ganska opraktisk om man vill vara mycket i skogen :)



Nu ska jag iväg å gå spår.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0