Dåligt med tid!

Ja, tiden bara spriiinger iväg känner ja..
Jobbar på volvo, har fått vara på lagret ett par veckor nu, vilket är skönt. Man vet vad man har å göra och man kan ta de i sin takt utan att känna massa press från andra håll. Jag vet ju att jag gör de ja ska så :)

På kvällarna har mycket av tiden gått åt Ludvika BKs apelltävling i spår och sök som vi ska ha den 25e september.
Det är min första tävling som jag ansvarar helt för sen jag blev utbildad tävlingssekreterare. Hade en förut oxå, men då va allt "innan tävlingenjobb" gjort och jag behövde bara sitta på tävlingsdagen å fixa resultaten osv.
Det var dessutom en lydnadstävling. Det blir genast lite mer jobb när det är bruks.
Alla tävlande ska in i ALDUR (tävlingsprogrammet), deltagarlistor ska fixas, katalognr tilldelning, PM ska göras iordning å skickas till alla. Vissa stryker sig och ska ha pengar tillbaka, efteranmälningar. Ja massor finns att göra,.
SKa försöka ta mig till klubben i helgen och göra iordning domarpärmar osv så det är klart till den 25e. Gäller att vara ute i tid ifall det är ngt som krånglar...

Annars då med träning? Jag är så nöjd med Domino. Hans fotposition har blivit så bra och han söker sig verkligen rätt!
Stegförflyttningar, vändningar på stället är lixom inga problem längre, snarare finslipning!
Det är dom längre sträckorna som är svår, för han är så ivrig så han söker sig för långt fram. Men med mer motivation å större krav löser det sig :D

Foto taget av Sari!

Har börjat köra lite "IPO"spår med Domino. Han slarvar så mycke nu, eller ja, det brister i koncentrationen så när ja e ute å spårar så kan han få för sig att börja äta blåbär istället??
SÅ med lite motivationsspår å godis å sånt ska vi få till de där :D Duktig e han. Men sämre med matte. Tycker det är svårt att veta hur mycket man ska bromsa/släppa efter... Men vi lär oss tillsammans :)

Äntligen har det löst sig med ved här å. Vi hittade 20 kubik kluven och torr ved en bit härifrån. Hade lite krångel innan vi visste hur vi skulle få hem de. Men sdom tur va löste de sig i de sista!
Hade experthjälp att trava veden oxå ;)


 
Maxi the king!


 
Men man blir trött av att stapla ved. Bäst å vila lite!


              
Vem kan motstå den blicken? Domino vill faktiskt ligga i knä, inte på en egen stol ;)



Har faktiskt haft en riktig hundtränar dag. Det bästa med att jobba på volvo är att det är så nära till klubben. Så på lunchen idag tog ja med mig grabbarna å åkte dit å tog en snabbrastning sen passa ja på att träna med DOmino medans maxi sprang runt å lukta å åt lite gräs å diverse ;)
Kanon.
Vi har fått lite "problem" nu med skillnaden mellan läggande å ställande under gång. Men det är nåt man måste nöta på tror ja :)
Sen har vi ju börjat med tvåans hopp. Han hoppar ut jättefint, men har svårt att förstå själva sitt på andra sidan. men det är bara å nöta.
De dumma är att när vi kör ställande under gång (jag backar å han går framför) så tror han ju nu att det är sitt vi tränar ;)
Jaja, bara å nöta.
Stannade på klubben efter jobbet oxå å körde två pass :)

Här kommer en fin höstbild på pojkarna sen idag.



Nu blir de sova.
Har fått en del att fundera på idag, bäst att sova på saken ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0