=/

Det känns sådär.
Domino hade ett epilepsianfall inatt igen.
Det varar väl ca 10 minuter. Det senaste han hade var för 2 månader sen ungefär, i Juli.
Nu är ju frågan. SKa man dra igång en utredning med blodprov å medicin osv redan nu? Eller ska man vänta ett tag?
Har fått ett tips på fiskleverolja, men vet inte hur mycket eller hur ofta eller nåt sånt. Läste lite på google att det kunde vara farligt?
Inge roligt alls att inte veta vad man ska göra.

Vet iaf nu att det inte är träningen som triggar anfallen, eftersom jag inte tränat sen i lördags. Och eftersom jag hade ont i ryggen söndag-måndag så har ja inte gjort mer än just suttit i soffan å han har sovit brevid mig och han har inte stressat just nåt.
Så vi får väl fortsätta med träningen!
Men vila resten av veckan så jag får smälta allt å fundera hur jag ska gå vidare med allt.
har fått tid hos veterinären om två veckor, känns som lång tid. Jag vill mest rådfråga han men om man försöker ringa på telefontiden så är det bara upptaget...

Så, har nån tips, så vill jag gärna ha!


Kommentarer
Postat av: Malin

Min första pappis hade epilepsi så kan berätta lite om det jag fått veta och lärt mig. Anfallen kommer när hunden är i vila och när hjärnan inte är aktiv. Så det är inget fel att träna Domino. Jell-O ät fenemal mot sin epilepsi, i början blev han yr och fick dålig balans men det gick över efter en dryg vecka. Det som kan vara viktigt att komma ihåg är att om man medicinerar så gör det inte att hunden blir fri från anfall, i vissa fall kan det vara verkningslöst och för andra mildrar det anfallen och gör så att det inte händer så ofta. Vid medicinering så kommer du få åka in regelbundet och ta blodprover för att hålla koll på levervärden. Vår veterinär rekommenderade att vi kastrerade då det har en positiv effekt på hundar med epilepsi, jag tycker att det hjälpte mer än vad medicin gjorde. Fråga din vet och se vad dom tycker. För att hjälpa Domino under anfallen så släck alla lampor i rummet och håll rummet tyst, rör absolut inte huvudet på honom. Får han kraftiga kramper med risk för att skada sig själv försök att lirka in en filt under honom.

Kram Malin & Dexter

2011-09-26 @ 19:25:43
URL: http://livetmedpapillon.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack så mycket Emma! :)

Och usch va hemskt att höra om Domino!! Hoppas att de löser sig och att han blir bättre!! Kram

2011-12-13 @ 23:18:26
URL: http://jennieericson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0