Jobb!

Ja, från och med imorgon blir det lite anorlunda i mitt liv!
Åker upp till hälsingland och kommer vara där i stort sett hela sommaren!  Eftersom det är så svårt att få jobb nuför tiden  så måste man vidga sina vyer. jag har ALLTID sagt att jag inte ska jobba inom vården. Jag tycker det är lite "läskigt", just eftersom jag aldrig har testat. Men för ett par veckor sen var jag upp till Loosoch gjorde min introduktion inom hemtjänsten och märkte att det inte är så läskigt trots allt!
Så jag blir där i sommar. Förhoppningen är att jag ska "komma in" i det ännu mer och känna att det är ngt jag kan jobba med, och sen söka jobb här nere!
Hundarna följer såklart med. Har både minn mor och syster som jobbar där och oftast jobbar vi om varandra så jag får hjälp med rastning osv. Så det blir en sommar full med motion å träning är det tänkt :) Har inte så mycke annat att göra där uppe om ja ändå inte jobbar!

Jim har ju semester 5 veckor i sommar så han kommer att vara där uppe med mig en vecka eller så, plus att under en vecka kommer han få ha hundarna hemma här i dalarna så kan jag passa på att jobba massa!  Och två - tre månader går fort endå =)

I helgen ska jag vara barnvakt åt Zelda och Elis oxå medans syrran å hennes kille är i sthlm! Så kommer ha fullt upp! På söndag ska även jag å Domino tävla! Hoppas momenten sitter liiiite bättre denna gång och vi har ett 1a pris i handen! Ska bli kul att träffa gamla klubbkompisar!!

Avslutar inlägget med lite bilder. Måste packa det sista inför imorgon nu =)





     










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0